Prince George at the age of nine with a new photo of the UK royal family

Prince George at the age of nine with a new photo of the UK royal family


LONDON – Britain’s Prince George’s ninth birthday was celebrated on Friday with the release of a new photo that shows the young royal dressed in baby blue and sparkling from ear to ear.

The photo was taken this month, according to Kensington Palace, on an undisclosed beach in Norfolk, eastern England, where his parents, the Duke and Duchess of Cambridge, own a home as part of Queen Elizabeth II’s sprawling Sandringham estate.

George, third in line to the British throne, is shown with a toothy smile in a photo taken by his mother, Catherine.

It has become an annual tradition that the birthdays of William and Catherine’s children are celebrated through the public publication of photographs, which the Duchess usually takes.

Young royals are generally kept out of the public eye, but this year, as the nation celebrates their great-grandmother’s platinum jubilee in June, marking 70 years of her reign, they have attended a series of public events.

George’s younger brother, Prince Louis, captured hearts and international headlines after his emotional display on the balcony of Buckingham Palace amidst the pomp. Young Lewis has been seen generating memes and parodies online, brazenly pulling faces, clasping his hands over his ears, waving and yawning as his mother tries to run the order.

Prince George was born to great fanfare on July 22, 2013, as reporters and critics waited outside St Mary’s Hospital in Paddington, London, to catch a glimpse of the royal couple’s firstborn child and heir.

He was christened a few months later as George Alexander Louis, and is officially known as Prince George of Cambridge. He became a brother in 2015 with the birth of Princess Charlotte and then Louis in 2018.

George was recently seen attending the Wimbledon men’s tennis final in July, when he watched from the Royal Box with his parents as Novak Djokovic beat Australian Nick Kyrgios at the South West London club.

George’s birthday was celebrated on the front page of many British newspapers – but a more controversial royal story about his late grandmother, Princess Diana, also dominated Friday’s coverage.

The BBC said on Thursday it would pay “substantial damages” to William and Prince Harry’s former nanny, Tiggy Legg Burke, now known as Alexandra Pettifer, over “false and malicious” allegations against her, including that she had an affair with Prince Charles and an abortion, as part of a… BBC journalist Martin Bashir tries to get an exclusive interview.

The explosive BBC interview, which aired in 1995, stunned the world for its candor and insight into Diana’s miserable marriage to Prince Charles. In the interview, Diana told a television audience “there were three of us in this marriage” – a reference to Charles’s relationship with Camilla Parker Bowles, now his wife. Years later, an independent investigation concluded that Bashir had used false documents and “deceptive behavior” to engineer a crucial meeting that led to the interview.

William and Harry publicly criticized the interview, while Bashir has since left the BBC for health reasons.

The investigation concluded that the BBC had used “deceptive behaviour” to secure a 1995 interview with Princess Diana

Diana’s brother Charles Spencer welcomed the news on Thursday, Twitter: “While I am pleased to see the acquittal of another innocent victim of this horrific scandal, it is astonishing to me that no criminal charges have been brought against those responsible, to date.”

A statement issued by BBC Director-General Tim Davy on Thursday acknowledged that the interview was “the result of the deceptive tactics used by the BBC”. “I would like to take this opportunity to publicly apologize to her [Pettifer]to the Prince of Wales, and the Dukes of Cambridge and Sussex, for the manner in which Princess Diana was deceived and the subsequent effect on their whole lives.”

Davy said the BBC had abandoned Diana, the royal family and fans. As a result, he added, “I have decided that the BBC will not show the program again; we will not license it in whole or in part to other broadcasters.”

Leave a Comment

Your email address will not be published.